האם באמת קיימת תקרת זכוכית?

עסקים יצרניים מעצם קיומם הם עסקים פורצי גבולות, יזמים במחשבתם. השאלה המתבקשת היא: האם הם רותמים זאת גם לרווחתם?

 

 

חברות רבות אשר מייצרות מוצרים נפלאים, מדשדשות ונלחמות את מלחמות היום יום למען ההישרדות העסקית.

מלחמת הגבייה ותנאי התקבול מלקוחות עקב תחרות רבה, מתחרים מהשוק המקומי ובנוסף על כל אלה, מדיניות בנק ישראל והשקל החזק, כל אלו אינם מקלים על היבואנים בתחרות ישירה לייצור המקומי.

האם זה גורלן, להילחם ולשרוד, או שאפשר אחרת?

 

אתר AUREN ספורטאי צופה לאופק בהרים
Photo by Hunter Bryant on Unsplash

ללכת בתלם מתוך פחד!

על-פי הנתונים הסטטיסטיים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אכן זה גורלן וכנראה שידשדשו מספר שנים ואז ייסגרו.

אולם לא בסטטיסטיקה אנו עוסקים אלא בחברות אשר מאחוריהן עומדות משפחות רבות ולעיתים אף יישובים שלמים.

על כן: כדאי להבין ואף להפנים שאפשר וכדאי לעבוד קצת אחרת ולהגיע למחוזות אחרים ולנפץ את תקרת הזכוכית.

פתיחת אפיקי שיווק חדשים עם יתרונות מול מתחרים.

ייצוא לשווקים בינלאומיים מציל עסקים

חברה יצרנית אשר מוכרת את תוצרתה בישראל יכולה לפנות גם לשווקים הבינלאומיים ולייצא.

כיצד עושים זאת נכון?

מהיכן משיגים משאבים לכך?

כיצד פותחים שווקים חדשים?

כיצד מפתחים שווקים קיימים?

ומה בעצם המשמעויות וההשלכות וכיצד זה ישפיע על העסק שלי בשל היותי יצואן?

קצת סדר בדברים, מדינת ישראל מעודדת עסקים יצרניים לייצא.

הדרכים בהן מעודדת המדינה את המפעלים היצרניים הן רבות ומגוונות.

מספר נקודות על קצה המזלג:

הראשונה הינה מענק מדינה הניתן עבור הוצאות שיווק: מענק זה נמצא תחת הכותרת "כסף חכם".

נקודה נוספת היא מענקים למפעלים יצרניים עבור שיפורים טכנולוגיים לתהליכי הייצור.

ישנם גם הטבות נוספות שלא בתצורת מענקים, אלא בתצורת הטבות והנחות מס ולא רק על המחזורים שנבעו מהייצוא, בהתקיים תנאים מסוימים על כל רווחי העסק, כלומר גם על המכירות המקומיות.

כיצד עושים ומדוע עד היום לא היינו שם?

הדרך הנכונה להגיע ל"שם" המיוחל, היא בראש ובראשונה לקבל את ההחלטה אני לא "שורד" אני רוצה להצליח.

לאחר שקיבלנו את ההחלטה, יש לבצע בדיקת התכנות כלכלית ולכתוב תוכנית עסקית אסטרטגית עם אבני דרך לבקרה.

זוהי תוכנית מקיפה המתארת את התהליכים אותם על החברה לבצע על-מנת להגיע לפיתוח שווקי חו"ל.

השלב הבא הוא בחינת השווקים הבינלאומיים ומציאת יעד השיווק הנכון לחברה. בניית מערך השיווק המקומי בארץ היעד, שלב נוסף גיבוש תהליכי ייצור ובקרות על-מנת לעמוד בדרישות הלקוחות.

חשוב להבין שהתהליך אינו קצר ואינו מעשה קסמים אבל הוא בר ביצוע, לראיה ישנם לא מעט יצואנים.

המהלך מצריך ליווי של אנשי מקצוע מתחומים שונים: שיווק ומכירות, יועצים לרצפות ייצור, יועצים פיננסיים לקבלת המענקים השונים ולעיתים אף לגיוס השקעות ושיתופי פעולה ולבסוף יועצי מיסוי בינלאומיים למיצוי ההטבות.

אז האם זה אפשרי? כן בוודאי.

ישנן לא מעט חברות הנהנות ממענקים ומהטבות המס בגין הייצוא.

השאלה הנשאלת היא: האם גם מפעלים קטנים בעלי מחזורי פעילות של עד חמישים מיליון שקלים יכולים להיות שם?

בוודאי שכן גם היצואנים הגדולים והחברות הגדולות במשק התחילו בנקודת זמן כל שהיא.

מתי זה הזמן הנכון להתחיל?

כאן ועכשיו, מרגע קבלת ההחלטה מתחילים, לא מבזבזים יותר זמן על הישרדות ופעולות גבייה, מנפצים את תקרת הזכוכית ומצליחים.

 

לפרטים נוספים ניתן ליצור איתנו קשר במחלקה הפיננסית, 03-5333883.

מאמר זה הופיע בניוזלטר שלנו: פריצת גבולות בעסקים, שהתפרסם בחודש 12/2019

להצטרפות וקבלת הניוזלטר של אוריין ישראל – לחץ כאן