להסתכל מבחוץ או לזכות במרוץ?

פרויקט "כסף חכם" של משרד הכלכלה: לא רבים יודעים ומנצלים את ההטבה שמעניקה המדינה לעסקים בעבור הוצאות שיווק לחו"ל.

מלחמת הקיום בעולם העסקים חוצה גבולות, אנו פועלים בכפר גלובאלי אחד, והתחרות על שווקים חדשים גוררת לעיתים את מקבלי ההחלטות בחברות, לבצע מהלכים ברמת סיכון גבוהה. בל נשכח כי שני הדברים הקשים ביותר להתמודדות בחיים העסקיים הם הצלחה וכישלון. האם התנהלות זו חכמה או לחילופין האם היא מחויבת המציאות.

אתר AUREN עיניים מביטות מבעד לאצבעות

האם בהכרח עסק צריך לקחת סיכונים בכדי לשרוד/להצליח?

האתגר אם כן הוא בתכנון וביכולת בעיקרו.

כיצד ניתן לחצות את גבולות המדינה, לצלוח את תזרים המזומנים ולייצא לחו"ל את מוצרי החברה בצורה יעילה?

יוזמה של משרד הכלכלה והתעשייה מביעה רצון כנה ואמיתי לעודד חברות יצרניות ישראליות לייצא לחו"ל ובהיקפים גדולים. המשרד יצא בתוכנית אשר נקראת "כסף חכם" אשר במהותה נותנת מענקים כספיים לצרכי שיווק בחו"ל.

בכדי להבהיר: בשנת 2018 העניקה המדינה 80 מיליון ₪ לחברות יצואניות לצורכי שיווק והגדלת המכירות בחו"ל.

את ההטבה הזאת ניצלו רק כ-160 חברות.

איך עולים על המסלול?

בכדי להיכנס למסלול המענקים המדינה קבעה מספר תנאי סף, הכוללים: מחזור עסקאות שנתי, היקפי יצוא ושווקים חדשים.

מלבד ההטבה שמגיעה בצורת "מענק" שעליו נרחיב בהמשך, במידה ותוכנית השיווק שהחברה בחרה בה מצליחה והחברה מייצאת 25% ומעלה מסך מחזורה, אזי החברה זכאית להיכנס למסלול חוק עידוד ולהנות מהטבת מס מופחתת על כל פעילותה, בניגוד לעבר שהטבת המס ניתנה רק למחזור הפעילות בחו"ל.

המענק כאמור ניתן לחברות עבור פעולות שיווק לשווקי הייצוא וזאת בהסתמך על מספר קריטריונים שהעיקריים שבהם הם:

מחזור עסקאות שנתי שאינו עולה על מאתיים מיליון ₪, היקף יצוא מינימלי לפני קבלת המענק של כמיליון ₪ ובתנאי שמדובר ביעד יצוא חדש או לחילופין נקיטת מהלך שיווקי חדש.

המענק כאמור מיועד לפעילות שיווקית ויוענק לחברה כנגד השקעה זהה של החברה עד לתקרה של מיליון ₪ כלומר על כל שקל שהחברה תוציא עד למגבלת מיליון ש"ח בכפוף לעמידה בתנאי המענק החברה תקבל שקל.

כעת יבחנו תוצאות פעילות הייצוא של החברה ובמידה ותוצאות הפעילות אכן הניבו הכנסות מיצוא לשוק החדש ישולמו למדינה תמלוגים בגובה 3% מהגידול בייצוא לתקופה של עד חמש שנים או החזר המענק כמוקדם מבניהם. מטרתה העיקרית של החברה היא להצליח במהלך השיווקי וככל שתצליח יותר תוכל החברה להרוויח הן מגידול במכירות והן במידה וסה"כ הייצוא של החברה יגיע לכדי 25% ומעלה ממחזורה העסקי לשלם מס מופחת על כלל רווחי החברה הן ממכירות לחו"ל והן ממכירות בארץ.

המענק נועד להקל על חברות יצרניות בתחרות מול השווקים הבינלאומיים ולעודד פריצה לשווקים חדשים.

איך מתקדמים מכאן?

ישנם לא מעט דרכים על-מנת להקל על החברה בגיוס חלקה להוצאות השיווק, וכן מספר אפשרויות לתכנון חשבונאי על-מנת להגיע במהירות לסה"כ של 25% הכנסות מייצוא, אולם כאן נדרשת בדיקה פרטנית אשר ניתן לתכנן עבור כל חברה בדרך המתאימה והנכונה לה וזאת בעזרת חברת ייעוץ המתמחה בתחומים הפיננסיים ובתחום המיסוי.

חברות אשר יכנסו למסלול מענקים ינהלו תקציב אשר יבוקר בתאם להוראות מסלול "כסף חכם" של משרד הכלכלה והתעשייה.

חשוב לציין: כניסה למסלול מאפשרת תחת מסגרת הוצאות השיווק לשלם בעבור קמפיינים פרסומיים, שיווק דיגיטלי, השתתפות בתערוכות וכנסים, תשלום עבור יועצים והן עבור שכר עבודה בארץ ובחו"ל ובלבד שיהיה קשור לפעילות היצוא. כמו כן המדינה תלווה את החברה ותדאג שהנספח המסחרי במדינת היעד יכווין וילווה את החברה. אנו באוריין ישראל מלווים מספר רב של חברות אל מול המדען, רשויות המס וכמובן ליווי פיננסי לצורך צליחת התהליך והגעה ליעדים.

 

לפרטים נוספים ניתן ליצור איתנו קשר במחלקה הפיננסית, 03-5333883.

מאמר זה הופיע בניוזלטר שלנו: מסלול הזנקה לעסק שלך , שהתפרסם בחודש 11/2019

להצטרפות וקבלת הניוזלטר של אוריין ישראל – לחץ כאן