מה נדרש כדי להצליח בעולם המשתנה?

 סוגיות תעסוקה ומיומנויות ניהוליות נדרשות. בוגרי מדעי הרוח מוכשרים לעולם הטכנולוגי מאמרו של דן קריסטל, מנהל תחום פיתוח הון אנושי ולמידה ארגונית באוריין ישראל, שפורסם ב- 29/10/19 בעיתון The Marker , למאמר המלא לחצו כאן ...

תשתית ארגונית להצלחה בייצוא לחו"ל

השוק הישראלי צפוף ותחרותי ולכן לא מעט עסקים לוטשים עיניים לייצא את הפתרונות שלהם לחו"ל. לפני מהלך עסקי משמעותי מעיין זה נדרש בעל העסק לבדוק ולשאול את עצמו: האם העסק יכול לעמוד בזה? מהם ההיבטים שיש לנתח ולבדוק ובעיקר איך לעשות זאת נכון.     יציאה לחו"ל דורשת משאבים רבים, אשר מושקעים בהם משאבים כספיים ...

גידול של 25% במכירות, אפשרי?

האם העסק שלך יכול להגדיל מכירות ב-25% ביחס למחזור המכירות הנוכחי? מה אם היית יכול לשכור קבוצה של אנשי מכירות שיכולים למכור 25% יותר מאשר צוות המכירות הנוכחי שלך? התשובה: זה אפשרי.   אז איך עושים זאת? את השיטה העסקית של חברת Auren יישמנו אצל לקוח שהיה מעוניין להגדיל את המכירות שלו ובכך לעמוד בקריטריונים ...

חדשנות כמנוף לצמיחה

חברות רבות חולמות לצמוח ולפרוץ קדימה בצורה ייחודית שתבדל ותייחד אותן על פני החברות המתחרות בשוק. איך ניתן לתפוס את המשבצת ולהיות אותה חברה שפורצת קדימה ומשיגה קפיצה עסקית משמעותית?     חדשנות וכוחות השוק את ההובלה בשוק של המאה ה-21 נוטלות חברות יזמיות ממוקדות טכנולוגיות שחרטו על דיגלן חדשנות, אשר מותירות מאחור את עידן ...

מסרבים להשתתף במיתון

כולם מדברים עליו ולא יודעים מתי בדיוק יופיע במלוא עוזו. ניתן לצלול לתגובת  כמו "אין מה לעשות" או לפעול אל מול האתגרים שעומדים בפנינו.     כלכלנים ואנשי מקצוע חלוקים בדעתם מה עתידו הכלכלי של העולם.  על פניו נראה כי כלכלת העולם בכלל וכלכלת ארה"ב בפרט נמצאות במיתון או בהאטה בעתיד הקצר או הבינוני. אין ...

ממכירות ממוצעות למכירות מדהימות

עסקים רבים מתמודדים עם עלויות מכירה גבוהות מידי שמקטינות את הרווחיות של המכירה. דבר זה פוגע בשורת הרווח הגולמי. האם אפשר לבנות ארגון מכירות יעיל ומוביל? יעילות של מחלקת מכירות נמדדת על-ידי יצירת צוות מכירות שמביא תוצאות  מקסימאליות בטווחי זמן שונים: קצר, בינוני ואורך. מה נדרש על-מנת לבנות ארגון מכירות מוביל? לבנות ארגון מכירות מוביל ...

מי צריך אסטרטגיה?

עסקים במגוון תחומים מתנהלים בעולם כשהם למעשה אינם יודעים בבירור למה הם שואפים ומהם ההישגים אותם הם רוצים להשיג. אז מה עושים? מתכננים ומיישמים תהליכים אסטרטגיים. Photo by JESHOOTS.COM on Unsplash אז מי הם אלו שלוקחים חלק בתכנון אסטרטגי בארגון? בעל העסק / יזם: בעלי העסק אשר הקימו את החברה, חיים את העסק באופן צמוד ומאוד מעוניינים בהצלחתו ...

טאי צי, מכירות והצלחה בעסקים

"היה חזק כברזל, זורם כנהר וגמיש כגומי " אמרה זו הבאה מעולם הטאי צי טומנת בחובה את עקרונות עולם המכירות.     מה המשמעות של: לזרום כמו נהר? במהלך תהליך המכירה אנשי המכירות נדרשים לזרום עם הלקוח, כמו הנהר הזורם, ולא להתעמת עימו. מה הכוונה להיות גמיש כמו גומי? תהליך המכירה דורש לבצע התאמות, צורך ...

למידה ארגונית כתהליך המניב רווחים

תפיסת "אנשים הם הארגון" מאפשרת פיתוח והשבחת יכולות העובד לאורך זמן כהשקעה מתמשכת אשר משפיעה ישירות על שורת הרווח.  על-מנת להשיג זאת נדרש לבצע תהליכי למידה מתמשכים. איך נכון להסתכל על ההשקעה בעובד? בדוחות הכספיים של החברה, המשמשים כבסיס ל"הערכת השווי" החשבונאי שלה, בין אם זו חברה ציבורית או פרטית, אחד המרכיבים הבונים את "שווי ...

יעדי התפוקות ושורת הרווח

אחד האתגרים שמחלקת התפעול בארגוני תעשייה עומדים מולם הינה עמידה ביעדי התפוקות הנדרשות ממנה.     אתגר של עמידה ביעדי האספקה משפיע על שורת הרווח של העסק ונשאלת השאלה: איך ניתן לעמוד באתגר על פי דרישות השוק וצרכי העסק? מניסיוננו אנו לומדים שמפעלי תעשייה שאימצו כלי ניהול ותרבות ארגונית מתקדמת והסתמכו על כוחות פנימיים בארגון ...

ניהול לקוח אל מול שירות לקוחות

חווית לקוח היא הרבה מעבר למתן מענה לצורך לקוחות.      מה קורה היום? מנהלים בכירים, מנהלי ואנשי מכירות משתמשים לעתים קרובות בביטויים "שירות לקוחות" ו"ניהול לקוח" באופן נרדף, אך עם קשר רופף למשמעות של הגדרות אלו. לעתים נדירות דרגי הניהול משקיעים זמן מחשבה ולבירור ההבדלים בין שני התפקידים החשובים הללו. כן, "שירות לקוחות" ו-"ניהול ...

תזרים מזומנים תלוי לקוחות

האתגר היומי של בעל עסק או מנהל בכיר הוא ביצירת תזרים מזומנים שיאפשר לעסק לפעול בצורה חלקה ואף לגדול. על-מנת לעמוד באתגר הזה נדרש בעיקר לשפר את המכירות המזרימות כסף לארגון.     השאלה המרכזית היא: האם העסק לא עושה מספיק מכירות? האם אי פעם בדקת איך אתה יכול להגדיל את תזרים המזומנים לעסק שלך ...

התייעלות, צו השעה בייצור

  במשק הישראלי התחרותי בו מרכיב העבודה מכביד על שורת הרווח וערך המטבע גבוהה כל ארגון תעשייתי חייב להתייעל שכן אחרת הוא לא ישרוד לאורך זמן.   האם כל חברה צריכה להתייעל? במצב בו המשק הישראלי חשוף לתחרות מחו"ל, נמצא ברמות תעסוקה גבוהות, שקל חזק וקושי לאתר עובדים מיומנים כל חברה תעשייתית חייבת להתייעל על-מנת ...

20 סיכונים שכדאי להכיר

  הכרות עם הסיכונים העיקריים בעסק, תעזור לנו להתמקד בסיכול ממוקד או לפחות להגן על עצמנו בצורה מודעת.       סיכון עסקי הוא: אפשרות עתידית שעשויה למנוע מאתנו להשיג את מטרותינו.   הסיכונים הנפוצים העומדים בפני עסק הם רחבים וכוללים דברים שאנחנו יכולים לשלוט עליהם כגון: האסטרטגיה העסקית שלנו, לצד גורמים שנמצאים מחוץ לשליטתנו ...

המדרגה הבאה בניהול משברים

  השוק מוצף במתודולוגיות ומסגרות ניהוליות(management frameworks) , כגון: PMBOK, 2PRINCE, SCRUM ועוד. כיום רוב המנהלים, בין אם חדשים בתחום הניהול או בעלי ניסיון כזה או אחר, נחשפו לידע זה, למדו את דרך הפעולה של תהליכי ניהול אלה ורכשו מיומנויות ניהול באמצעות הפעלתם. אך כיום זה לא מספיק!       כמו בכל מקצוע אחר, ...

מהי פילוסופיית המכירות שלך?

התאמת הצהרת הערך של מה שאתה מוכר אל מול מה שהלקוח מחפש, על-מנת לעמוד ביעדיו העסקיים, מאפשר הגדלת היקף המכירות הרווחיות.     יש לי משפט פשוט המתאר את פילוסופיית המכירות שלי: אל תמכור את הפתרון – תציג את הערך שהוא נותן ללקוחות של הקונה. אז מה פילוסופיית המכירות שלך? האם אתה עומד מאחוריה? איש ...

4 שלבים ליצירת לקוחות נאמנים ובעלי ערך גבוה

יצירת קהל לקוחות נאמן היא אתגר. חברות המצליחות לייצר לעצמן קהל לקוחות נאמן, מחזיקות באחד הנכסים החזקים ביותר שיכול להיות לחברה ביד. לקוחות נאמנים מאפשרים לחברות לשרוד משברים פעמים רבות, לשמור על הראש מעל המים.       קהל נאמן, קהל אוהד קהל לקוחות נאמן מאפשר לחברה יציבות, מאפשר מרחב נשימה. בעידן תחרותי ואגרסיבי, בו ...

מה אריסטו יכול ללמד אותנו על עסקים ומכירת ערך?

מה הקשר בין אחד ההוגים הגדולים ביותר של העולם העתיק לבין עשיית עסקים ותהליכי מכירה מבוססי ערך? הקשר ביניהם הוא הדוק יותר ממה שאנו חושבים!       אריסטו, פילוסוף ומדען מתקופת יוון העתיקה, עיצב את האופן שבו אנו חושבים ומארגנים דברים. המסה שלו המדברת על רטוריקה, אשר הושלמה בשנת 322 לפנה"ס, מתארת ​​את אמנות ...

איך לשפר את איכות וכמות הזדמנויות מכירה ?

יצירת הזדמנויות מכירה איכותיות בשיטה המקובלת היום – יקרה ולא אפקטיבית. ארגונים מתקדמים חוסכים כסף רב בפעילויות השיווק ומקבלים הזדמנויות עסקיות טובות יותר דרך שימוש במערכות תוכנה מתקדמות.       מדוע זה כל כך קשה לזהות במדויק את שיעור ההמרות בסביבת  B2B? אחת הסיבות המשמעותיות לכך היא שמה שמכונה "Lead" או הזדמנות עסקית הוא ...

"מכירת ערך" – איך תגרום למזומנים להמשיך ולזרום?

רווחיות ומבט על השורה התחתונה, איך תגרום למזומנים לזרום פנימה ולעסק לצמוח.     השוק התחרותי של ימינו מוצף בתחרות ובאתגרים עסקיים, כלכליים וגאו-פוליטיים המשתנים מידי יום. על מנת להמשיך ולנצח במרוץ עסקים כיום חייבים להסתכל מזווית שונה על הזירה העסקית. מה שעבד פעם אינו עובד היום. הטעות האסטרטגית שמרבית העסקים עושים  לאורך שנים רבות ...

למה לאמץ אסטרטגיית עסקית מבוססת ערך בארגון שלך?

במהלך שני העשורים האחרונים, כוחות כלכליים כגון: גלובליזציה, הסרת הפיקוח, הפיכת מוצרים חדשניים לייצור המוני – גרמו לחברות רבות לאמץ שיטות ניהול שיסייעו לארגון לבדל את עצמו מהמתחרים.       העולם העסקי והשינוי הכלכלי שינוי המאזן של אותם כוחות כלכליים הביאו להגברת הצורך ביצירת בידול ארגוני משמעותי בין עסקים דומים באותם תחומים על מנת ...