חדשנות כמנוף לצמיחה

חברות רבות חולמות לצמוח ולפרוץ קדימה בצורה ייחודית שתבדל ותייחד אותן על פני החברות המתחרות בשוק. איך ניתן לתפוס את המשבצת ולהיות אותה חברה שפורצת קדימה ומשיגה קפיצה עסקית משמעותית?

 

אתר ש=AUREN - דמות מצריית רגף על מסך שקוף

 

חדשנות וכוחות השוק

את ההובלה בשוק של המאה ה-21 נוטלות חברות יזמיות ממוקדות טכנולוגיות שחרטו על דיגלן חדשנות, אשר מותירות מאחור את עידן התיעוש.

החוקים השתנו ונדרשת התפתחות מתמדת והסתגלות מהירה לשינויים.

מדד החדשנות השנתי של "בלומברג" לשנת 2019 מצביע על כך שישראל נמצאת בין 10 המדינות המובילות בחדשנות.

התאמה ארגונית

חברות יחידות שרוצות לפתח אסטרטגיה ומדיניות של חדשנות יכולות לאמץ את המדדים של "בלומברג" ולבצע ההתאמות של הארגון בהתאמה על-פי שבעת המדדים הבאים:

  1. השקעה קבוע ולאורך זמן במו"פ (מחקר ופיתוח): החלטה אסטרטגית אירגונית המקצה משאבים וכספים לטובת מו"פ ומנוהלת על ידי דרג בכיר בארגון.
  2. פיתוח קניין רוחני ייחודי ורישום של פטנטים: אחד התוצרים המשמעותיים של תהליכי המו"פ הוא יצירת ידע ייחודי וכן הגנה עליו. ידע זה מהווה את הבסיס ליתרון התחרותי של החברה על פני המתחרות.
  3. השקעה במשאב האנושי: ההון האנושי בחברה הוא הנכס העיקרי שיגרום לחברה לפרוץ קדימה, החל מצוות המו"פ, ממשיך לאנשי היצור, המכירות והניהול. אסטרטגיה של חדשנות היא אסטרטגיה כלל אירגונית שיש לתמוך בא באנשי צוות מתאימים בכל מערך החברה ולטפח ולכוון אותם בהתאם.
  4. חינוך ארגוני לחדשנות: חינוך כלל מחלקות ואנשי הארגון בהלך רוח המכוון על-פי אסטרטגית החדשנות, לצד הסתגלות לשינוי מתמיד.
  5. פרודוקטיביות: הגדלת תפוקות על-ידי טכנולוגיה והשבחת ההון האנושי.
  6. הגדלת היצור: פעולות לטובת הגדל היצור לטובת תהליכים של ייצוא לחו"ל וצמיחה מוגדלת.
  7. חדשנות ארגונית: התאמת המבנה הארגוני על-מנת שישרת את המטרות והאסטרטגיה שנבחרו לשם השגת התחדשות וקידמה.

חדשנות בחברות ישראליות

חברה ישראלית המעוניינת להצטרף ולהיות חלק מהגל העולמי המוביל של חדשנות, צריכה לפעול במספר מישורים במקביל.

תהליך השינוי לטובת השגת המטרות צריך לכלול בניית תכנית האסטרטגית עדכנית וחדשה, הכוללת במסגרתה תהליכי חדשנות מובנים כחלק אינטגרלי ומוביל של פעילות הארגון.

אנו רואים הקבלה בין המדדים שנבדקו במסגרת המחקר של "בלומברג" לבין הצלחת חברות שאנו מלווים כבר כיום, אשר השכילו לבצע שינוי אסטרטגי שכזה. חברות אלו מצליחות ליצר ערך מוסף ויתרון משמעותי על פני חברות אחרות.

יוצאים לדרך חדשה

יציאה לדרך חדשה ושינוי לטובת חדשנות ארגונית דורשים תהליך של עשייה משמעותית לצורך השלמת השינוי.

צוות המומחים הרב-תחומי שלנו, מלווה ומוביל תהליכים פנים ארגוניים הנדרשים מעין אלו. ליווי ותמיכה בשלבים השונים, החל מבנית חזון, דרך גיבוש תכנית אסטרטגית ספציפית ועד תכנית עסקית מעודכנת כוללת.

החלת ויישום תהליכים פרקטיים הנדרשים על-מנת לקדם ולפתח את הארגון:

הגדלת מכירות ותפוקות כמותיות בטווח הבינוני ובטווח הארוך, הם חלק מתהליכי יישום פרקטיים בשטח של תהליכי חדשנות, אותם ניתן להטמיע ולהשריש לטובת העלאת הערך של השירותים והמוצרים של החברה.

לצד שיפור וייעול תהליכי המכירה אנו מלווים מגוון תהליכים חדשנות נוספים בארגונים, זאת באופן אינטגרלי של הטמעת קידמה ושינוי מהותיים שיעזרו לכם לקדם את החברה, ביניהם:

  • השקעה ארגונית במו"פ
  • פיתוח, ריענון וחינוך מחדש של המערכות הפנים ארגוניות
  • יצירת ורישום פטנטים
  • הגדלת היצור והתפוקות
  • בניית תכנית לקידום ופיתוח פעילות ייצוא לשווקים משמעותיים וגדולים בשוק

שיתוף פעולה בהגדרת מטרות מדויקות של העסק, בין הנהלת העסק וצוות המומחים שלנו יאפשרו לכם להביא את העסק לעמוד במטרותיו ואף למעלה מכך, תוך הגדרת טווח זמן ותהליכים מובנים להשגת הצמיחה המיוחלת.

לפרטים נוספים ניתן ליצור איתנו קשר במחלקת היועצים, 03-5333883.

מאמר זה הופיע בניוזלטר שלנו: ממיתון להצלחה וצמיחה עסקית, שהתפרסם בחודש 10/2019

להצטרפות וקבלת הניוזלטר של אוריין ישראל – לחץ כאן